Kävelen tiivistä tahtia puiden reunustamaa tietä, katselen ympärilleni ja olen peloissani. Pian olen perillä puisessa talossa, joka on hyvin yksinkertainen ja karu lautaseinineen ja kattohirsineen. Talossa on myös muita ja olemme peloissamme. Katselemme kaukana näkyvää savupilveä ja kuuntelemme taukoamatta toistuvia uutisia. Kuulemme räjähdyksen, uutiset kertovat pommien räjähtäneen Herttoniemen ja Kirkkonummen metroasemilla, muutama pommi oli räjähtänyt sitä ennen muutamalla muullakin asemalla. Vieressäni seisova mies sanoo kuulleensa, että muslimit ovat luvanneet aloittaa kolmannen maailmansodan. Minua pelottaa.

Sitten heräsin. Tämän unen näin torstain ja perjantain välisenä yönä ja siitä lähtien se on vaivannut minua, tiedän sen siis merkitsevän jotain. Unet, jotka eivät jätä minua rauhaan kertovat minulle jotain. Tämän unen merkitystä en ole vielä löytänyt.